مانيماني، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره

مسافر کوچولو مانی

باز اشپزی ایندفعه قارچ

1392/3/12 23:44
نویسنده : مامان فاطمه
605 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

چند وقت زدم تو کار اشپزی چه کنیم دیگه از دست مانی صبح تا شب میگه واسم کتاب می می نی بخون 

موقع صبح موقع ظهر یولگریه

موقعی که میخواد بخوابه

موقعی که از خواب پا میشهمنتظرابله

خلاصه هر کتاب داستان  روتوی روز شاید 5-6 بار میخونم دیگه حفظ شدمشون

راستش چند وقت پیش تو ماهواره دیدم البته مدلهای دیگش دیدیه بودم ولی این تو دهنم موند که درستش کنم

 

بگم این یه پیش غذاست ولی من دو تاش خوردم سیر شدم اسمش نمیدونم

مواد لازمش

قارچ دکمه ای بزرگ هرنفر 3-2 

پیازچه تعدادی  که من از پیاز استفاده کردم

با ادویه که من از اویشن و فلفل نمک زردچوبه استفاده کردم

 

طرز تهیه

اول کلاهک قارچ هارو از بدنشون جدا کردم کلاهک جدا گداشتم بدنه قارچ ها رو ریز کردم مدلهای دیگه از مرغ یا گوشت استفاده میکنن ولی این از بدنه خود قارچ فقط استفاده میشه

مانیمانی

بعد پیاز نگینی ریز کردم سرخ کردم و بدنه قارچ که ریز کردم به پیاز اضافه کردم وادویه هارو اضافه کردم

مانی

بعدش مواد رو ریختم داخل کلاهک قارچ ها و گداشتم داخل همون  تابه کمی آب ریختم در تابه رو گداشتم زیز گاز کم کردم تا قارچ ها پخته شه بعد دیگه اماده خوردن

عکس زیز قبل از اینکه بزارم بپزه

مانی

مانی

عکس بالا اماده شده واسه خوردن

غذای امروز تقدیم به سه قمه دار عزیز نازیییییی هایول

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (12)

قمه داران
13 خرداد 92 8:43
ای جااااااااااااااااااااااان. خدا حفظت کنه فاطمه جان. به به چه غذای خوشمزه ای. ما هم که همگی عشق قااااااارچ
دستت درست ایشالا همیشه زنده و سربلند باشی و برای مانی و بچه های مانی، می می نی بخونی
خیلی گلی آخه


خواهش میکنم گلی از خودتونه
همهمه
13 خرداد 92 10:10
مرسی عزیزم که نهارت و تقدیم ما کردی شرمنده کردی جیگر فدای دست و پنجت من که عاشق قارچم باید خیلی خومشزه باشه



قابل نداشت راستش واسه من خوشمزه بود مخصوصا که تندش کرده بودم جات خالی
سمانه
13 خرداد 92 13:27
سلام مامان مانی
خوشحال شدم بهم سر زدید.
در ضمن خوش به حاله قمه داران با این طیف از هواداران
خواهر زاده ی منم وقتی هنوز نی نی بود عاشق کتابای می می نی بود، یه عالمه ازشون رو داره، الان دیگه کلاس اوله.
من هر وقت کسی از خودش سلیقه نشون میده این واژه ها را در موردش به کار می برم:
سلیقه سامون، عرضه قابلیت و ...




از شما ممنون نمیدونم این می می نی چی داره بچه خوششون میاد
سیمرغ
13 خرداد 92 15:41
ای وای، تندشم که کردی، چه شود


جات خالی
معصومه
13 خرداد 92 16:06



عزیزم ببخشید یه موقع نی نی دلش نخواد اگه بخواد خودمونمیبخشم
امیر مهدی و عمی
13 خرداد 92 18:52
سلام بر بانوی هنرمند
دستتون درد نکنه
نوش جونتون


ممنونم
م (خط خطی های خوانا)
14 خرداد 92 1:10
چه خوشکل شده عزیزم معلومه که خوشمزه س منم قارچ خیلی دوست دارم
معصومه
15 خرداد 92 21:00
نه عزیزم نی نی دلش نخاسته آقاست... نوش جونتون جی جی
مامان ملینا
16 خرداد 92 12:54
سلام مادر مانی ،چه خانم با سلیقه ای ،وای دلم غذاهای خوشمزه ای که درست کردی رو می خواد .خوش به حال مانی که مامان با سلیقه ای داره


ممنون
مامان آینده یه فسقلی
17 خرداد 92 1:33
روز تجلّی رحمت الهی، روز بعثت پیامبر اکرم (ص)، بر شما و خانواده عزیزتون مبارک ...






ممنون
مامان یزدان
17 خرداد 92 17:12
بابا خیلی هنرمندی.


خواهش میکنم لطف داری نه بابا اونطوریا هم نیس
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
18 خرداد 92 17:48
آره گلم، قارچ خیلی سنگینه مثه گوشت پروتئین داره و حتی میتونه بجای گوشت در خورش استفاده بشه.

به به، کدبانویی هاااا

ماشالا

شعر های موجود در کتاب های "می می نی" که از سروده های ناصر کشاورز هستن، خیلی جذابن البته در اوج ِ سادگی.





ممنون اره توی کتابهای داستان می می نی رو خیلی دوست داره خداییش شعرهاشم با معنی تره بعضی کتابا اصلا شعر خوب نمیگن