مانيماني، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره

مسافر کوچولو مانی

محرّم ونذری

1391/9/13 15:54
نویسنده : مامان فاطمه
323 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

امروز پنجم محرّمه ،یادش بخیر بچه كه بودم مامانم شب تاسوعا غذای نذری میپخت همه فامیل جمع میشدن بعداز پخش غذا وخوردن میرفتیم هیأت با دختر خاله ها دختر دایی ها بعد شب عاشورا خونه خاله ام خلاصه كلی خاطره،توی شهر ما همه هیأت های هر محله ای یه مسیر خاص داشتن ،مردم هم اطراف وا میستادن نگاه میكردن وهمراهشون میشدن،البته خدا مامان وبابام نگه داره هنوز هم نذری میپزن ولی من نمیتونم برم ،راهم خیلی دوره ،خیلی دوست داشتم اونجا باشمniniweblog.com

 

از صبح مادر مشغول میشه وبوی غذا خونه رو میگیره بوی خاص خودشو داره قابلمه های بزرگ پلو و خورشت ،آلو قیصی و فسنجان حالا كه چند سال من نرفتم سعی میكنم آش رشته درست كنم بین همسایه ها پخش كنم امیدوارم خوب در بیاد ولی اون حال وهوای خونه مامانم نداره چون اینجا من تنهام كسی نیست بیاد

كلا قشم یه حال وهوای دیگه ای داره چون مردم از شهر های مختلف اومدن هر استانی یه هیأت داره توی همون هیأت مراسم انجام میدن من كه زیاد خوشم نمیاد نمیدونم شاید چون شهر خودم نیست

امروز صبح هوای قشم عالی بود یك بارونی اومد كه نگورعد وبرق با صدای بلند كلی هوای شمال كرده  دلممانی جونم هم نشست دم پنچره میگفت :"بارون -خیس- چتر".

امروز با خواهرم تلفنی صحبت میكردم ،اخه خواهرم دو تا پسر ناز داره یكی محمدرضا 4 ساله یكی هم امیر صدرا 3ماهه ،كلی دلم واسشون تنگ میشه بعضی اوقات از طریق وب میبینمشون خوشحال میشم اخه من وخواهرم دوقلو هستیم خیلی بهم وابسته ایم از وقتی بدنیا اومدیم با هم بودیم تا دانشگاه بعد اون هم ازدواج كردیم اون رشت من قشم كلی از هم دوریمواسه همین تلفنی زیاد حرف میزنیم از بچه ها میگیم اخبار فامیل بهم میرسونهاز بچه هاش میگه اگه تونستم عكسشونو میزارم

كتاب دو قرن سكوت دكتر زرین كوب میخونم خیلی جالبه اون زمان كه ایرانیان قدرت زیادی داشتن اعراب اصلا قدرتی نداشتن و بحساب نمی اومدن تا اینكه  حضرت محمد اومد و اسلام اورد وكم كم به ایران حمله كردن ایران هم كه اون موقع ضعیف شده بود شهرهاش یكی یكی دست اعراب افتاد...

خوب دوستان یك كلمه گیلكی میگم وعدل فارسیش هم میگم خوبه یه كم گیلكی بدونید

سنجاقك=تی تی بول

تی فدا

مانی وقتی ٣ ماهه بود

 

اینم عكس محمد رضا وامیر صدرا جونم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)